Overtuigen met Storytelling

Een team leiden, een product verkopen, een keuze verdedigen. het zijn dingen die we keer op keer moeten doen in ons werkende leven. Keer op keer betekent dit: inspireren en overtuigen. In de training ‘Overtuigen met Storytelling’ leer je beproefde praktijken en principes van krachtige verhalenvertellers toe te passen, om mensen achter je ideeën te krijgen en te houden. Je stakeholders, het team, je baas, je klanten: trek ze mee in je ideeën.

“De Agile transformatie is een verhaal dat je elkaar moet blijven vertellen.”

Boris de Jong, Storyteller en agile Coach
Trek ze mee in je ideëen.

Wie een groep in beweging wil brengen, moet ze van twee stellingen overtuigen:

  • waar je nu bent, wil je niet zijn;
  • waar ik heen wil, wil jij ook naartoe.
Hoe doe je dat?

Veel mensen denken dat informatie genoeg is. Instructies, randvoorwaarden. Dat is een misvatting. Mensen hebben niet meer informatie nodig om te doen wat je ze vraagt. Ze missen betekenis. Instructies zonder betekenis zijn een recept voor teleurstelling. Hoe geef je betekenis aan je informatie? Maak er een verhaal van.

Inzichten en methoden

Overtuigen met Storytelling geeft je de tools en inzichten die je nodig hebt om een verhaal te maken dat persoonlijk is, tastbaar voelt en onweerstaanbaar meesleept. Je leert beproefde principes en praktijken van bekende en minder bekende meestervertellers toe te passen – om zo de ogen van je publiek te doen glinsteren met je idee.

Wat je hierna (beter) kunt:

• Een krachtig framework (‘de waterglijbaan’) toepassen voor overtuigende verhalen;

• Abstracte concepten zoals illustreren met menselijke verhalen;

• Je visie afstemmen op specifieke doelgroepen;

• Literaire instrumenten zoals krachtige metaforen, verhaalhaken en narratieve logica gebruiken;

De waterglijbaan: prachtig framework voor krachtige verhalen.
Voor wie is deze training?

Deze training is voor iedereen die een publiek moet inspireren met energie en doelgerichtheid. Denk Scrum Masters, Agile Coaches en SAFe RTE’s maar ook leidinggevenden zoals lijnmanagement en oprichters van start-ups. Tot slot voor productmensen zoals product owners of business owners.

Denk je nu: dit is iets voor mij?

Ben je klaar om je verhaal op een hoger niveau te brengen? Laat dan hieronder je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op…!