Goede copy is korte copy, dus schrijven is schrappen. Maar sterke taal is méér dan alleen de juiste woorden – goede copy heeft gewoon flow. Wat is flow? Dat leer je in deze training.
Wie een groep in beweging wil brengen, moet ze van twee stellingen overtuigen:
Veel mensen denken dat informatie genoeg is. Instructies, randvoorwaarden. Dat is een misvatting. Mensen hebben niet meer informatie nodig om te doen wat je ze vraagt. Ze missen betekenis. Instructies zonder betekenis zijn een recept voor teleurstelling. Hoe geef je betekenis aan je informatie? Maak er een verhaal van.
Overtuigen met Storytelling geeft je de tools en inzichten die je nodig hebt om een verhaal te maken dat persoonlijk is, tastbaar voelt en onweerstaanbaar meesleept. Je leert beproefde principes en praktijken van bekende en minder bekende meestervertellers toe te passen – om zo de ogen van je publiek te doen glinsteren met je idee.
• Een krachtig framework (‘de waterglijbaan’) toepassen voor overtuigende verhalen;
• Abstracte concepten zoals illustreren met menselijke verhalen;
• Je visie afstemmen op specifieke doelgroepen;
• Literaire instrumenten zoals krachtige metaforen, verhaalhaken en narratieve logica gebruiken;
Deze training is voor iedereen die een publiek moet inspireren met energie en doelgerichtheid. Denk Scrum Masters, Agile Coaches en SAFe RTE’s maar ook leidinggevenden zoals lijnmanagement en oprichters van start-ups. Tot slot voor productmensen zoals product owners of business owners.
Ben je klaar om je verhaal op een hoger niveau te brengen? Laat dan hieronder je naam, telefoonnummer en e-mailadres achter. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op…!